Yvoir 2007

Dagwandeling "Yvoir" op zaterdag 9 Juni 2007.

Fotoalbum van deze wandeling

Wandelinfo:

Vanaf het treinstation van Yvoir langs "Chateau de Tricointe"; "Ferme d’Anway", "Le Chêne à l’Image" en "Ferme de Venattes" naar Bauche en Evrehaille. Vandaar langs de carrière "Marteau Thomas"en Gayolle terug richting "Château de Tricionte" en "Ferme d’Anway".  Verder via Godinnes en een verrassend bospad langs de klimrotsen van De Paradou terug naar Yvoir.

Afstand: 18 km. met in totaal 500 m. klimmen en dalen.

Samenkomst en vertrek: Op de parking van het NMBS-station van Yvoir om 9u35'. (na de aankomst van de trein vanuit Brussel om 9u32')
Moeilijkheidsgraad: voor geoefende wandelaars die van afwisseling houden en van wandelpaadjes waar niet iedereen komt.

Stevige wandelschoenen noodzakelijk.

Middagpique-nique mee te brengen. De middagpauze is voorzien in café "Terminus" in Bauche.
(Hier wordt wel verwacht dat er iets wordt geconsumeerd)

Deelneming melden:

Om te weten wie we mogen verwachten, zouden we het ten zeerste op prijs stellen dat wie wil deelnemen dit via een mailtje meldt, liefst met aanduiding hoe men naar Yvoir komt. (met de wagen of met de trein.)
Wie met de wagen komt en met anderen wil afspreken om samen te rijden kan dat ook best meedelen.

Wandeltraject.

(Met toelating NGI.  www.ngi.be)

Autoroute naar Yvoir.

Via de autostrade A4/E411 richting Namen en deze blijven volgen tot afrit nr 19. "Spontin"
Op 't einde van deze afrit, rechts richting Spontin dorp en verder de wegwijzers "Yvoir" volgen.
Vanaf de afrit tot Yvoir is ong. 12 km.

In Yvoir volg je juist voor de spoorwegbrug  de eerste wegwijzer links naar "Dinant". "Rue de Rauysee"
Na ong. 300 m. rijdt je de spoorweg over en juist voor de Maas naar links.
Ong 230 m. verder, neem je het eerste straatje links naar de parking van het station.

(Met toelating NGI.  www.ngi.be)

Met de trein naar Yvoir.

8u 15'

Yvoir

9u32'

Reacties van de deelnemers na de wandeling.

9/06/2007 's avonds
Goedenavond Fietsers en Wandelaars,
Vanmorgen werd ik in Jezus-Eik opgepikt door Fons.
Regen werd afgewisseld door motregen,geen plezierig vooruitzicht voor een dagwandeling in Yvoir,maar  Fons had zoals altijd droog en aangenaam wandelweer besteld.
Het werd een "stevige bergop-bergafwandeling" door het bos afgewisseld met prachtige vergezichten.
Met een aangenaam gezelschap tellen geen afstanden of hindernissen zodat we zonder het te beseffen weer aan het startpunt stonden.
Dank Fons en alle deelnemers voor deze mooie wandeling.
Afspraak op..........in........voor een volgende tocht.
De afwezigen hebben zoals altijd...............
Grtjs
Globetrotter

9/06/2007
Zoals Globetrotter het zegt, 't was weer Kei goed ,een schoon wandeling ,met regelmatig een stevige klim . Dank aan alle Toffe mensen maar vooral aan de Fons die er weer een geslaagde groepswandeling van maakte.
Groetjes Hylli (Hilde en Frank)

10/06/2007
Ongeloofelijk, ik weet niet hoe je het lapt(eieren naar de clarissen...) maar telkens, bij iedere activiteit mooi weer. Fons we (Lia en ik) hebben vandaag weer kunnen genieten van een mooie wandeling in fijn gezelschap.

Bedankt Fons en hopelijjk tot binnenkort.

Harry en Lia.

Beste wandelaars,
Langs deze weg wil ik de mensen bedanken die deelnemen aan de dagwandeling in Yvoir.
Het was een toffe dag in een aangename sfeer en een prachtige natuur.
Dank aan de mensen die met mij een babbel hadden zodat ik me onmiddellijk in de groep thuis voelde want ik had wel wat drempelvrees, alsook beetje schrik van het niet aan te kunnen....maar door de aangename sfeer verliep alles heel vlot.
Ik kijk al uit naar een volgende dagtrip.
Fons is een fantastische organisator en ik hoop dat er nog veel wandelingen zullen volgen.
Wens jullie nog een aangename zondag toe en tot later,
NOMI

Hallo medewandelaars,

De wandeling was weer eens zeer mooi en prachtig georganiseerd door Fons (met dank).
Daarenboven zijn we uit Waregem vertrokken in de gietende regen en toen we terug thuis kwamen regende het nog; in Yvoir echter : gans de dag zonnig en de dag hebben we zelfs  kunnen besluiten met een lekker terrasje !

Groeten
Lucco

Dag Fons,

Verslag gelezen en heb meegenoten moet ik zeggen, prachtige foto's ook die voor mij zeer herkenbaar waren.